Massage van hoofdzones.

Massage van hoofdzones kan worden ingezet bij onder andere

– Alle symptomen voelbaar in het hoofd bijvoorbeeld:

• Hersenschudding
  • Duizeligheid
  • Allerlei oorproblemen
  • Mondaandoeningen
  • Allerlei oogproblemen
  • Kaak- en gebitsproblemen
  • Neusverkoudheid
  • Allergische aandoeningen(hooikoorts)
  • Sinusitis/bijholteontsteking

– Alle ziektebeelden die te maken hebben met bepaalde functies in het hoofd zoals:

• Slaapproblemen
  • Leerproblemen
  • Concentratieproblemen
  • Co√∂rdinatieproblemen

Er kunnen meerdere oorzaken zijn van hoofdpijn.

Stress heeft tot gevolg dat de spieren zich aanspannen. Het is net alsof het lichaam zich schrap zet voor een mogelijke aanval. Als spieren zich in een normale ruststand bevinden dan zijn ze noch uitgerekt, noch samengetrokken. Wanneer er stress is en het lichaam zich schrap zet spannen bepaalde spieren zich ook in rust samen. Hierdoor ontstaat een slechte doorbloeding waardoor er een ophoping van afvalstoffen ontstaat. Nu gaat er een vicieuze cirkel ontstaan. Door de afvalstoffen ontstaat er pijn en door de pijn ontstaat er meer spierspanning waardoor de doorbloeding nog verder vermindert en de afvalstoffen zich nog verder ophopen. De spier verkort zich door deze ophoping nog verder waardoor de beweeglijkheid van de spier vermindert wat op zijn beurt de pijn weer laat verergeren. Met name spierspanningen in nek en schouders kunnen leiden tot hoofdpijn.

Wanneer je te veel ‘in het hoofd zit’, krijg je hoofdpijn. Iemand wil dan te veel controle houden op waar hij mee bezig is, vaak uit angst om fouten te maken of om niet te voldoen. Perfectionisme speelt hierbij vaak een rol.

Bloedvatverkramping bij migraine, whiplash, spijsverteringsproblemen etc.